html>
Wonderful Story :)
S A H A B A T S E L A M A N Y A
Thursday, May 23, 2013 | 12:00 PM | 0 comments


Assalamaualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Here, I wanna story what that is called FRIENDSHIP.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2010

Rina dan Muhammad berumur 15 tahun. Mereka sudah kenal sejak di darjah 6. Pada tahun 2010 ini mereka akan mengambil Peperiksaan Menengah Rendah. Dan mereka mula mempunyai hubungan di bulan februari.

Pada bulan Mac, sekolah mereka didatangi seorang pelajar perempuan melayu. Bernama Aiza. Memang tidak dinafikan Rina berasa tergugat dengan Aiza, kerana dia memang cantik. Yelahhh ada pakwa dalam sekolah. Tapi pada mulanya Rina tidak menghiraukan tentang itu.

Sudah berhari hari Aiza bersekolah di sekolah itu. Memang ramai yang kurang berpuasa hati dengan dia. Pada mulanya Rina tak mahu ada kena mengena. Tiba-tiba muncul satu isu bahawa Muhammad berkenalan dengan Aiza. Tapi Rina berasa itu tidak salah untuk Muhammad berkenalan dengan Aiza. Tapi Rina juga nakal, saja mengusik Aiza, tapi dia suruh orang, dia tak buat. sebab dia baik. Tak sampai hati. Tiba tiba pulak si Aiza keluarkan cermin dia, dan di belakang cermin tulis nama Muhammad, Hati rasa geram. Rina terus terjah, tetapi Aiza memberitahu bahawa tu nama exboyfriend dia. Hmm, Ok 

Tetapi semakin lama, semakin banyak cerita yang tidak sedap didengar tentang Muhammad dengan Aiza. Akhirnya timbul rasa tidak berpuas hati di dalam diri Rina kepada Aiza. Dan pada masa rehat, mereka bertengkar antara satu sama lain. Rina jenis tidak suka untuk cari pasal dengan orang, jadi dia hanya simpan tetapi ramai kawan kawan yang ingin menyelesaikan masalah ni. Tetapi Rina hanya duduk dan terus belajar di dalam kelas. 

Tiba tiba, Rina di panggil untuk ke bilik kaunseling. Pada mulanya dia terkejut, Tetapi dia sudah tahu apa yang terjadi. Ada orang lain yang balas dendamnya kepada Aiza. *Hahaha dendam* Setelah sampai, Aiza dan Muhammad sudahpun berada di dalam bilik kaunseling. Kami ditegur cikgu tentang masalah pergaduhan tu. cikgu menyuruh Rina dan Aiza bermaafan. Pada masa tu memang berat hati nak bermaaf maafan. Cikgu pulak suruh mereka berpeluk. Rasa benci membuak. Tapi Rina turuti juga permintaan guru.

Pada 25 MEI, adalah hari kelahiran Aiza, malam tu, Rina menghantarkan mesej pesanan ringkas. untuk mengucakapkan selamat hari lahir, dan kami berdua memintak maaf antara satu sama lain.

Selepas itu, Rina tidak mahu ambil tahu lagi tentang mereka. Tetapi Rina dan Muhammad masih lagi mempunyai hubungan. PMR semakin hampir, dan sekolah membuat kem di sekolah selama 3 hari 2 malam. Rina menyertai program itu. Baru dia sedar bahawa Aiza juga menyertai program itu. Rina berasa tidak selesa untuk berada di program itu. Tetapi hari demi hari Rina semakin boleh terima Aiza. Mereka juga sering bergambar bersama semasa program itu dilancarkan. tidur pun bersama tauu. sampai Aiza mimpi sambil berjalan tangan! TETTTT

Semakin lama rasa bencikan Aiza semakin berkurang malah makin selesa untuk berkawan dengan dia. Macam macam aktiviti yang Rina lakukan bersama Aiza selepas tamat Peperiksaan Menengah Rendah. Sehingga kami di tingkatan 4. Dan tiba tiba Rina dimaklumkan oleh Aiza bahawa dia akan berpindah ke Negeri Sembilan. Rasa berat hati dan tidak boleh terima tentang perpindahan Aiza. 

Tanpa Rina sangka dia sangat sayangkan Aiza seperti adik beradiknya sendiri. Sehingga tamat persekolah mereka masih berhubung. Walaupun dulu dia adalah musuh utama Rina, kini dia sangat sayangkan Aiza. Walaupun sudah jarang berjumpa.

Mungkin cara begitu kita berjumpa sahabat sebenar kita kan? Takkan ramai paham cerita ni. Hanya Aku and aza saja yang paham. Sempena birthday kau aku remain balik cerita cerita masa kita kenal dulu za. Hahahahhaa serious za, Aku gelak taip cerita ni wei. Ke anak anak kan kita? Hahaha. Tapi alhamdulillah, walaupun kita selalu gaduh dulu, tapi sekarang aku sayang kau sangat. Tapi sekarang pun aku suka sakat kau. Hahahaha. 

SEBENARNYA harrini birthday Si AIZA ni. hehehe. Happy Birthday sayang, aku doakan kau di panjangkan umur, di murahkan rezeki dan berjaya suatu hari nanti k. Kita sama sama berjaya. Aku doakan kebahagiaan kau dengan saroll k. Jangan risau sekarang bersusah payah dahulu, bersenang senang kemudian. Jangan lupa aku tau kalau kau berjaya dulu dari aku, kau lah kawan aku dunia akhirat. Terima kasih banyak banyak atas kata semangat kau masa aku down, layan aku ni yang tak betul ni. hehe.. AKU SAYANG KAU SANGAT! *penat taip....... Hehehe. byeee za

iLoveyou Azarini Aiza
CEKDUT

Older Post | Newer Post
Say Hello !
Haii annyongg !Thanks view yee ? do follow do talk okay kt bawahh tu ajaaa..Thankiuu saranghae youu


Navigations ~~

Owner Sahabat Post


Im your
Photobucket
Thanks !
Skin By Ezatee
Edited By Cekdut yaw.
My Pinly Blog ! ! Follow me? | Dashboard