html>
Wonderful Story :)
Love Story
Thursday, December 29, 2011 | 12:08 AM | 0 comments

Haii peopleesss ! Assalamualaikum dan salam 1Malaysiaa .Harinii akuu nak updatee post yangg palinggg meletupppss sekaliii .Hahaha ,meletupp lahh sangetttt !Bukan apaaa sajee nak taipp pepanjangg neyy ,Tengok lahh blogg kitaa ney dahh bertukaa rupaaa .Ehh lainn pulak masukk .Hahaa ,okayy jangan nak sukaa sangatt sebabbb nak suruh korangg menangiss ney .Heee but before that nak bagitahuu ceritaaa kitaa tk lahh seperfect macamm penulis novell yangg tererr tererr tuu .Hehee ,okayy ready ?Bacaa dann dengarkan lahh laguu blogg aku ney okayy ?

----------------------------------------------
Kringggggggggggggg !

Locengg sekolaaa kali ini berbunyi menandakann berakhirnyaa zaman persekolahan Aifa. Dia baru sahaja tamat menduduki Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia. Setelah beberapaa minit Aifa mengemaskan meja tulisnya ,
dia terus menuju ke tingkat bawah untuk menunggu Zarif ,dan pulang bersama-samanya .Aifa sudah mengenali Zarif sejak dari kecil lagi .Hubungan mereka sangat akrab tetapi cuma sebagai sahabat kerana mereka tidak mahu berpasangan sebagai *couple* kerana bila bersahabat hubungan akan berkekalan dan tidak ada istilah Putus antara satu sama lain.Dan mereka juga sudah berjanji ingin bersama hingga ke jinjang pelamin .


''Haii Aifaa !Menung panjang nampakkkkk ?'' *mencuit bahu Aifa
''Heyy !Tak tahuu beri salamm ke haaa ?''
''Marahh betull ? Assalamualaikum Puan Aifaaaaaaaa''
''Aifa belum kawin eh jangan nak puan puan sangat.'' *berlalu meninggalkan Zarif
''Hishh perempuan , perempuan''


Kini sudahh pun tibaa harinya untuk Aifa mengambil keputusan peperiksaan SPM .Sebelum pergi ke sekolah Aifa telah pun memohon ampun kepada Ibu dan Ayahnya, dia merisaukan jika ibu bapanya kecewa dengan keputusannya yang tidak memuaskan hati merekaa .

Setelahh beberapa minit mendapat keputusan peperiksaan SPM ,Aifa terfikir untuk mencari Zarif kerana ingin sekali di hatinya untuk mengetahui keputusan lelaki itu .Adakah bagus ,adakan tidak .Detik di hatinya.


''Zarif ! Zarif !!! *Aifa berlari anak memanggil Zarif
''Eh Aifaa ,cemana keputusan ifa ?Okay tk ?''
''Aifa dapat 6A jee rif ,Zarif pulakk cemana ?'' *sedih
''Zarif dapat perfect ,Alhamdulillah ,Ifa jangan la sedih,bagus dah tu, nanti kita mohon U sama tempat ok?''
''hmm, Iyalaa rif''
''Sabar okay ,jangan sedih tauu rif adaa'' *mengusap kepala Aifa


Aifa sedih kerana tidak tahu macam mana ingin memberi tahu Ibu Bapanya. Dan Alhamdulillah akhirnya ibu bapa mereka tidak sedih malah gembira dengan keputusannyaa walaupun tidak dapat seperfect mana .Mereka tetap bersyukur .Aifa risau jikalau Zarif akan mendapat panggil ke Universiti yang lebih bagus lagii .Aifa tidak tahu macam mana nak menerima pekara itu kerana mereka selalu bersama dan tidak pernah berjauhan.

Pinnnn pinnnn !
''Aifaa !Pergi tengok tu ada surat ,posmen baru hantar tu''
''okay ibu , okayy !!!!!'' *sambil berlari ke peti surat

Aifa membuka surat dengan lafaz bissmillah ,kerana di surat tersebut sudah tertera namanya

''Ibuuu ! Aifa dapat UM dekat KL lahhh Ibuu !! *
''Iyaa faa ?Mana diaa manaa?
''Ni buu ! *memberi surat kepada ibu
''Alhamdulillah ,nanti kitaa beri tahu ayah ok .

Setelah membaca surat itu ,Aifa terus bergegas ke rumah Zarif untuk memberitahunyaa tentang berita gembira itu ,Dan ingin mengetahui jugaa ,adakah Zarif jugak sudah dapat panggilan ke mana mana Universiti.

''Assalamualaikum Zariffff ! Assalamualaikumm ?''
''Waalaikumsalam Aifa!''
''Zarif Ifa ada berita gembira nak bagitau nii''
''Kita duduk bawah pokok tu lah eh?''' *berlalu ke bawah pokok
             =setelah beberapa minit berdiam diri=
''Aifa nak cerita ape tadi ?kenapa diam pulak ni?''
''Ohh,tak pelik kenapa Zarif macam sedih je ni ? Rif okay tak?''
''Okay la fa. cerita laa''
''Aifa dapat panggilan ke UM KL rif .Ni suratnya'' *Memberi surat
''Oh ? hmm , ibu ayah macam mana ?'' *sedih
''Diorang setuju rif .Kenapa rif sedih ni ? Rif ada dapat panggilan mana manaa ?
''Rif ada benda nak bagitahu Aifa'' *serious
''Ape dia rif'' *tak keruan
''Rif . rif . rif mintak maaf dulu sebelum tu ye ?''
''Kenapa ni rif cakap laa jangan macam ni''
''Rif.....dapat panggilan belajar ke luar negara''
''Haaaaaa ? *surat yang di pegang terjatuh
''Rif mintak maaf ,mama dan abah suruh terima panggilan tu'' *memegang bahu Aifa
''Hm, tk perlu mintak maaf rif ,Rif pergi lah untuk masa hadapan rif jugak tapiii satu benda yang rif mesti jangan lupa ? janji ?
''Apa diaa? janji''
''Tolong jangan lupakan Aifa ye rifff '' *menanggis
''Iya fa ,rif akan selalu ingat Ifa nanti jangan risau ye sayangg'' *mencuit dagu Aifa
'' Terima kasih rif'' 

Sudah 3 bulann berlajar di UM ,Aifa sudah pun mendapat pekerjaan ,dan selama itu juga ,Aifa dan Zarif tidak pernah putus berhubung . 2 tahun lagi Zarif akan pulang ke Malaysia dan tamat pelajarannya.Setiap waktu dan saat Aifa mengingatinyaa .kerana diaa sahajaa yang diaa sayanggg !
Semalam, aifa sudah pun beri tahu Zarif bahawa Ibu Ayah dan jugak Mama  Papa Zarif sudah berbincang untuk mempersiapkan majlis perkahwinan kami .






Sudah 4 tahun Zarif di sana dan hanya setahun sahaja lagi Zarif akan ke Malaysia .Tapi beberapa hari ini Aifa  merasakan Zarif sudah tidak seperti dulu dengannya .Selalunya selepas Zarif habis kelas dia akan menghubungi Aifa tetapi sekarang tidak hanya pada waktu malam dia akan menghubungi Aifa .Kadang kala Aifa sendiri, yang akan menghubunginyaa. Zarif sudah punyaa orang lain ke dekat sanaa ?Adakah dia sudah melupakan Aifa


''Ya ALLAH kuatkan lah hambamu ini untuk menempuh segala dugaan Mu Ya ALLAH ''


Esok adalah hari kepulangan Zarif ,dan lusanya adalah hari pernikahan mereka .Tapi kenapa Zarif mendiamkan diri jee ?Tidak ada menghubungi Aifa atau pun menanyakan tentang pernikahan mereka yang akan di adakan .Kadang kala Aifa yang akan menghubunginya,tetapi Aifa sering di marahi Zarif kerana katanya Aifa mengganggunya untuk memberi tumpuan.Aifa risau sekali .Hampir setiap malam dia memikirkan bahawa adakah benar dia akan menamatkan zaman bujangnya .Apabila melihat barang hantarannya airmatanya lajuu mengalir memikirkan perangai Zarif yang semakin dingin dengannya .Walhal pernikahan mereka sudah tinggal beberapa hari sahaja lagi ,Zarif sudah lupakan Aifa ke? Kenapaa diaa lupa janji janjinya dulu .Hati Aifa terdetik.


Sudah 2 jam Aifa ,ibu ayahnya dan juga kedua orang tua Zarif menanti ke pulangan Zarif di rumahh tetapi langsung tiada kelibat anaknya itu. semakin runsing mereka memikirkan .Sudah pukul 6 petang , Kata pemandu Papa Zarif kapal terbang dari US akan sampai pada pukul 3 petang tadi .Tetapi zarif langsung tidak kelihatan .


Tibanyaa pagi hari pernikahan Aifa dengan Zarif. Aifa mengharapkan sekali Zarif akan pulang pada pagi ini kerana segala persediaan untuk pernikahan mereka sudah lengkap .Sudahh berpakaian cantik dan berdandan cantik ,airmata Aifa masih laju mengalir .


''Aifa ,jangan menangis macam ni nak jangan pikirkan apa apa .Kejap lagi mesti Zarif ada ''
''buuuuu !Zarif datang ke bu,Ifa tk nak pakai ni semua kalau ifa belum nampak zarif langsung bu .Ifa tk kuat bu .Ifa tk kuat !Kabar berita dari dia pun kita tk tahu.Bu kita batalkan bu ! *semakin laju mengalir airmatanya,dan memadamkan make upnya.
''Aifa kita tk boleh buat macam ni,Zarif mesti datang kan, dia dah tahu nak bernikah dengan Ifa kan ? Ifa sabar lah nak , sabar ye''

Akhirnya benar tekaannya bahawa Zarif tidak akan pulang ,pelbagai cacian yang dia terima ada yang mengatakan Aifa sudah mmenipu orang kampung ,ada juga yang mengatakan Aifa sudah mempunyai anak luar nikah sehingga bakal suaminya putuskan untuk meninggalkan aifa dengan cara begitu.
Selapas pekara buruk itu berlaku Aifa tidak penah keluar dari biliknya malahan hanya berkurung di dalam bilik sekejap dengan jeritan menjerit mengatakan dia benci lelaki dan sekejap akan menanggis .Aifa dulunya seorang yang riang menjadi seorang yang pendiam.Ibunya risau akan diri anaknya itu ,

''Aifa !kenapa macam ni nak berselerak !fa ,sabar fa,sabar jangan macam ni''*Menggocang tubuh anaknya
''Ibu tk paham perasaan fa bu,setiap hari orang mencaci fa kate itu dan ini! Ni semuaa sebab jantan tu bu.Fa bodoh sebab tunggu dia macam tunggul.fa bodoh bu!!! fa boodoh sebab percaya janji janji diaa bu !!
''Tk nak tk !! nakkkkk.......... ,Zarif ada dekat sinii ......''
''Ibu tk payah sebut nama diaa bu , tk payah buu ! TAK PAYAHH !!!!!!!
''Fa , zarif di hospital dia sakit barah otak dan sekarang tenat''
'' bu ?Ibu cakap apa ni?betul ke bu ?bu tolong kataa deka Ifaa ibu tipu bu.Bu cakap bu cakappppppp !!!!!!!! *menolak tubuh ibunya
''betul fa,rif nak jumpa ifa ''
'' kenapaa ibu tk bagitahu ifa bu !kenapaaaaaaaaa buuuuuu !!!


Ibu dan ayah bawa aifa ke hospitall di bilik ICU Aifa terpandang Zarif bersama mesin mesin dan pelbagai paip .Aifa terus tolak pintu ICU untuk melihat Zarif

''Zarif ,kenappaa buat Aifa macam ni rif ,kenapaa rif ?kenapaaa? *menggenggam jari jemari Zarif dengan erat
'' Za .. zaa.. za... rif...mintaa...maa..maaff fa see..bab buu...'' *satu titisan airmatanya menitis
''Hushhh !Sudah rif,jangan terlalu banyak cakap ye rif,rif tak pernah buat salahh dekat aifa.'' *mengesat air mata zarif
'' Riff...saa.. saa..yaaaggg.. ii..ifaaa''
''Ifa jugakk rif,Aifa dah salah paham dekat rif. Rif kuatkan semangat ye .Rif sorang je yang Ifa ade , Ifa sayanggggg sangat rif ! Jangan tinggalkan Ifa ye?'' *menangis sambil memeluk tubuh Zarif

Tidak lama kemudian Aifa kelihatan mata zarif sudah tidak kuat untuk terbukaa .

''Rif, riff kenapaa ni riff kenapaaaaaaa !!!!!!

      Teeetttttttttttt ! 
*mesin dengupan jantung Zarif tadinya masih bengkang bengkok sudah pun tegak

''Zarifffffffffffffffffff !!!!!!!! jangan tinggalkan ifa riff ! riffffffffff !


Sekian lahh ! Sampai sekarang Aifa tidak mahu lagi untuk mencari peganti Zarif .Dia masih sayangg kan Zarif walaupun Zarif sudahh tiada di dunia ini tetapi Zarif sentiasa ada dia hati AIFA selamanyaaaa :)

Tahu tk best dah tk sedih en en ? layannnn jelaa eh ! Panjang jugakk aku taip nii . Hahaha



  

Older Post | Newer Post
Say Hello !
Haii annyongg !Thanks view yee ? do follow do talk okay kt bawahh tu ajaaa..Thankiuu saranghae youu


Navigations ~~

Owner Sahabat Post


Im your
Photobucket
Thanks !
Skin By Ezatee
Edited By Cekdut yaw.
My Pinly Blog ! ! Follow me? | Dashboard